A Little Blue Lamb webáruház reklamációs szabályzata, amely szabályozza
az üzemeltető/eladó és az ügyfél/vevő közötti reklamációs feltételeket (a továbbiakban: RSz)
Bevezető rendelkezések
1. A Little Blue Lamb webáruház üzemeltetője (eladója) a HAVAT COMPANY kft., Sokolská 19, 903 01 Szenc.
2. Az internetes áruházban az ügyfél (vevő) minden olyan természetes vagy jogi személy, aki az elektronikus űrlapot elküldi a megrendelt áruval.
3. Jelen Reklamációs Szabályzat szabályozza az üzemeltető és az ügyfél közötti jogviszonyt az üzemeltető által nyújtott áruk és szolgáltatások minőségével kapcsolatos panaszok kezelése esetén. Minden lehetséges panaszt a hatályos Polgári Törvénykönyv és a Szlovák Nemzeti Tanács 250/2007 számú törvénye a fogyasztóvédelemről szabályozza, a 24 hónapos garanciális időn belül. A jótállási idő azon a napon kezdődik, amikor a vásárló az árut az eladótól átveszi. A jótállási idő az az időszak, amely alatt a terméknek meg kell őriznie minőségét, funkcionalitását és esztétikai tulajdonságait.
4. Reklamációnak minősül a jelen Reklamációs Eljárás értelmében a vevőnek az áru hibáiért való felelősségének gyakorlása, amely bizonyos orvoslást, vagy hibás teljesítés esetén megtérítését, ill. a szerződés tárgyának nem teljesítését jelenti.
A jótállás a jótállási idő alatt fellépő gyártási vagy anyaghibákra terjed ki, feltéve, hogy a termék jótállási lapon feltüntetett kezelését betartották. A jótállási idő lejártával a reklamáció lehetősége megszűnik. Hiba az áru olyan hiányossága, amely a további felhasználását korlátozza vagy megakadályozza. A jótállási idő nem tévesztendő össze a termék élettartamával, mivel a termék élettartama szorosan összefügg a termék megfelelő kezelésével. A termék élettartama a használat intenzitásával jelentősen lerövidülhet. A reklamációt indokolatlan késedelem nélkül kell benyújtani, amint a hiba fellép. Ha a sérült árut továbbra is használja, azzal a hiba megnövekedhet, az áru minősége tovább romolhat, és okot adhat a reklamáció elutasítására. Kérjük, hogy cipő vásárlásakor ügyeljen arra, hogy a kiválasztott típus, darabszám és forma pontosan megfeleljen az Ön igényeinek. A nem megfelelően megválasztott cipőtípus, a cipők nem megfelelő mérete, szélessége vagy formája nem ok a panasztételre. A kézzel varrott, perforált felsőrész és bőrtalpú cipőket nem ajánlatos nedves időben használni. A garancia nem vonatkozik a szakszerűtlen beavatkozásra, a szakszerűtlen karbantartásra, a szakszerűtlen tisztításra, mosógépben történő mosásra, tiltott átalakításra, szakszerűtlen tárolásra, nem megfelelő szárításra (hőforrásnál), vagy a termék normál és mechanikai kopására (a cipő orrának kopására, húzás, dörzsölés következtében) és az ezek által okozott hibákra.
A jótállás időtartama meghosszabbodik azzal az idővel, amikor az áru javítás alatt állt, vagy azzal az időtartammal, amely alatt a vásárló az árut nem tudta rendeltetésszerűen használni. A vevő köteles az árut átvenni elutasított reklamáció esetén is. Ha a vásárló nem veszi át az árut, az árut 2 hónap elteltével megsemmisítjük.
Panaszkezelési eljárás
A vásárló személyesen vagy írásban panaszt nyújt be az eladó székhelyén.Az árut a saját költségén, bebiztosított csomag formájában elküldi az eladó címére: HAVAT COMPANY kft., Sokolská 19, 903 01 Szenc.Utánvétet nem fogadunk el.A panaszból egyértelműen ki kell derülnie: • ki a reklamációt benyújtó személy (név, vezetéknév, állandó lakcím) • a reklamáció tárgya, vagy mi az ügyfél panasza, • kinek van címezve a reklamáció, • a reklamáció benyújtásának dátuma, • az ügyfél aláírása vagy a Meghatalmazott aláírása a meghatalmazással együtt.
Továbbá ne felejtse el mellékelni a vásárlást igazoló bizonylatot (számlát) és a kitisztított árut, amelyet reklamálni szeretne.
Ďalej nezabudnite priložiť doklad o kúpe(faktúru) a očistený reklamovaný tovar.
2. Ha a reklamáció nem tartalmazza ezen cikkely 1. pontjában leírt mellékleteket, a reklamációs eljárást indokolatlannak kell tekinteni.
3. A reklamáció kezelésének határideje a panasz keltétől számított legfeljebb 30 nap. A reklamáció eredményéről az Ügyfelet azonnal értesítjük telefonon vagy e-mailben. Elismert reklamáció esetén az eladó gondoskodik a hiba elhárításáról, ha a hiba nem hárítható el, a pénzeszköz visszatérítését a vevőnek. Elutasított reklamáció esetén az eladó írásos nyilatkozattal együtt biztosítja az áru visszaküldését. Javítható hibának minősül az áru olyan hibája, amely időben és megfelelően eltávolítható anélkül, hogy a termék elvesztené felhasználásának tárgyát. A jótállási idő alatt az áru normális elhasználódása és az ezzel járó termékminőség romlás nem minősül reklamációnak.
4. Reklamációs igény benyújtásának azt a napot tekintik, amikor az ügyfél a reklamációt benyújtja.A reklamáció benyújtásának napjának tekintik:
postai küldemények esetén – a reklamáció az eladó által beiktatott naptól értendő
személyes átvétel esetén – a reklamáció másolatán szereplő dátum, amellyel az eladó visszaigazolja a kézbesítést.
5. Az üzemeltető és az ügyfél közötti egyéb, a jelen Reklamációs Szabályzatban kifejezetten nem szabályozott jogviszonyokra, az üzemeltető és az ügyfél között létrejött egyedi szerződésekre vonatkozó rendelkezések, a Szlovák Köztársaságban hatályos általánosan, kötelező jogszabályok vonatkozó rendelkezései az irányadóak, ilyen sorrendben.
6. Alternatív vitarendezés. Abban az esetben, ha a Vevő – Fogyasztó nem volt elégedett, azzal ahogy az Eladó a panaszát kezelte, vagy ha a Vevő – Fogyasztó helyesbítési kérelemmel fordult az Eladóhoz és nem volt elégedett azzal, ahogyan az Eladó a panaszát kezelte, vagy ha úgy véli, hogy az Eladó megsértette jogait, a Vevőnek – Fogyasztónak joga van jogorvoslati kérelemmel fordulni az Eladóhoz. Ha az Eladó a megkeresésre nemlegesen válaszol, vagy annak elküldésétől számított 30 napon belül nem válaszol, a Vevő – Fogyasztó jogosult alternatív vitarendezés kezdeményezésére javaslatot tenni az alternatív vitarendezést kezelő hivatalhoz. Az alternatív vitarendezést kezelő hivatal a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet, Prievozská 32, P.O. Box 5., 820 07 Pozsony 27, ill. a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériuma által vezetett alternatív vitarendezést kezelő szervezetek listáján (a lista elérhető a www.mhsr.sk oldalon) bejegyzett illetékes jogi személy. A vásárló – a fogyasztó kiválaszthatja az alternatív vitarendező szervezetet, amelyhez fordul.
7. Az üzemeltető a jogszabályi előírások és az üzleti környezet változásai miatt bármikor jogosult jelen Reklamációs Szabályzatot megváltoztatni, kiegészíteni. Az üzemeltető a Reklamációs Szabályzat aktuális szövegét a honlapján teszi közzé.
Ezen RSz 2022.02.01-én lép hatályba, és teljes mértékben felváltja a korábbi RSz-t. Az üzemeltető fenntartja a jogot az RSz előzetes értesítés nélküli megváltoztatására.